onsdag 29. mai 2013

De lånte en krybbe

Jeg kom over denne sangteksten i dag, og synes den var poetisk og vakker, og annerledes enn andre sanger, så da ønsker jeg å dele den med dere :)

De lånte en krybbe

De lånte en krybbe å legge Ham i og dertil litt halm og strå.
De lånte et esel fra fremmed li til Kongen å ride på.
Men korset Han bar og den blodige krans var Hans, var Hans.

Han lånte fem byggbrød da sulten var stor på fjellets grønngledde skrent.
Og fisken var lånt av en liten bror disiplene hadde sendt.
Men korset Han bar og den blodige krans, var Hans, var Hans.

Han lånte en båt i en fiskerby og lærte alt folk fra den.
En vindfallen hytte til lattely for Seg selv og tolv hjemløse menn.
Men korset Han bar og den blodige krans, var Hans, var Hans.

Å nei, når jeg nå ser Hans tornekrans og ser på Hans kors som det var,
da kjenner jeg dypt den var ikke Hans, nei, min var den bør Han bar.
Det kors som min Frelser har båret som Sitt, var mitt, var mitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Løvetannen Der står den – vissen, men staselig nedsunket av himmelens dråper men som en fager krans av grå hår av erfaring av levd li...