fredag 7. august 2009

Memotiv-utfordringen uke 32 og 33


Jeg fant Dine ord, og jeg åt dem. Dine ord ble til fryd og glede for mitt hjerte. For jeg er kalt ved Ditt navn, Herre, hærskarenes Gud. (Jer. 15:16)

Forklaring til memotivet:

Vel... skal sant være sant, så stemmer nok dette bildet overens med følelsen jeg har overfor sannheten i Bibelverset.. Inntil nå har de ti årene i begynnelsen av mitt kristne liv vært tørre smuler. Det har ikke vært mye næring eller metthetsfølelser, heller stadig en gnagende sult og en verkende hunger, vitamin- og mineralmangler.

Gud Ord har dog gitt glede og fryd i mitt hjerte, men det har vært så lite! Så alt for lite. Og så sjelden. Små smuler gir ikke den store metthetsfølelsen eller den store tilfredstillelsen.

Og sulten har gjort meg forvirret og skapt forvridde bilder av hva som egentlig står i Guds Ord. Om hvem Gud er, om hvem jeg er, og hva livet handler om, og om det finnes en mening med dette livet.

Men Gud har gitt meg et nytt liv, Han har tatt meg til et 0-punkt, der jeg skal få begynne på nytt, med Han, Hans Ord, med meg selv som en ny skapning, og med livet.

Brødsmulene børstes vekk, og et rykende, ferskt og godt brød skal bli gitt meg. Jeg skal få finne Guds Ord og spise det med jubel, og det skal gi meg fryd og glede. Og ikke minst; jeg skal kjenne meg kalt ved Herrens navn. Jeg skal få næring som Hans barn.

5 kommentarer:

  1. Veldig interessant å lese dette! Litt leit å tenke på at du føler at du bare har fått tak i "smuler" enda. Men jeg vet at det rykende ferske, sunne og gode brødet også er deg til del! Du skal også få mette sulten!
    Og det bildet er jo bare helt nydelig! :o)
    Hei...! Forresten; Det synes jeg at du skal ta med i utstillinger også! Ikke minst på den kaféen som du snart skal stille ut!
    Du MÅ bare ta det med - rett og slett!
    Ja, det mener nå jeg da! Ha, ha!
    Klem,
    elis. :o)

    SvarSlett
  2. Takk for det! :)

    Til denne utstillingen blir det nok ikke.. Men kanskje neste i Olavskirken om et år eller to?! ;)

    Klem, Trine

    SvarSlett
  3. Ok da! :-( Jeg får vel bare godta det! He, he! men i Olavskirken vil det jo helt sikkert gjøre seg godt da! :o)
    Jeg lurer litt på hvorfor du ikke har tatt det med før?
    Klem,
    elis. :o)

    SvarSlett
  4. Ja, det gjør du nok:) -lurer altså.. ha, ha!

    Det er fordi det er en illustrasjon, ikke først og fremst et kunstbilde :)

    Men veldig koselig at du liker det så godt! :)

    Klem, Trine

    SvarSlett
  5. Takk for dine ord om dette ferske brødet! Nybakt brød dufter ekstragodt og man blir fort litt mer sulten når man kjenner lukten av det. Det er godt å kunne finne nye ting i Ordet, som man ikke bare føler er brødsmuler men som faktisk smaker nybakt og ferskt! :)
    Da blir det glede ut av det også!

    SvarSlett

Løvetannen Der står den – vissen, men staselig nedsunket av himmelens dråper men som en fager krans av grå hår av erfaring av levd li...