fredag 8. november 2013

Om godhet og en reklamefilm

Ikke ofte jeg liker reklamer.. heller snarere det motsatte. Men denne likte jeg ;)
Og grunnen er fordi det her settes fokus på godhet, noe jeg har tenkt mye på de siste dagene;
at det er vekst i egoisme, grådighet, hardhet, selvstendighet, selvsentrering,
mens det er vanskeligere og vanskeligere å få øye på godhet, varme, raushet, gavmildhet og vennlighet.

Denne reklamefilmen setter i alle fall fokus på godhet, og bekrefter de tanker jeg har om dagen:
tenk om folk kunne snudd utviklingen - og begynt å fokusere litt mer på andre, vise godhet og raushet.

For jeg er sikker på at alle ser denne reklamefilmen og ikke kan la være å bli varm om hjertet eller smile litt på smilebåndet. Og tenk om vi alle kunne ha flyttet fokuset fra:"jeg trenger godhet" (som ikke funker helt..) til "hvordan kan jeg gi godhet?" - for da vil jo folk få oppleve godhet, og så er det jo dette da; at det man sår, det høster man ;) og at det er bedre å gi enn å motta. (En kunst som ser ut til stort sett å ha forsvunnet)

Hadde det ikke vært fint om vi alle kunne ha vært med på å snu den vonde sirkelen, denne trenden vi er dypt inne i, som ikke er godt for verken oss eller vår neste..?

Håper reklamenfilmen kan inspirere til godhet (og ikke bare til å drikke Biola;)

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Løvetannen Der står den – vissen, men staselig nedsunket av himmelens dråper men som en fager krans av grå hår av erfaring av levd li...