lørdag 17. oktober 2009

Hans tanker er høyere enn verdenssystemets tanker

Langs veien falt skjella fra mine øyne.. og


jeg har fått se...


At det er GUD som bestemmer, regjerer, er Konge, Herre - over hele jorden!


At det er Han vi skal lyde mer enn jordens konger, statsministere, politikere, øvrigheten og systemet!


Jeg ser at det er Han som bestemmer og setter verdien til et menneske. Ikke de falske gudene på jorden.


Nå ser jeg at verdens tankegang ikke er i nærheten av å ligne Guds tankegang.


”For Mine tanker er ikke deres tanker, og deres veier er ikke Mine veier, sier Herren. For som himmelen er høyere enn jorden, slik er Mine veier høyere enn deres veier, og Mine tanker høyere enn deres tanker.”
– Jes 55, 8-9


For Guds tanker er høyere enn som våre. Han har skapt hvert menneske unikt! Han har skapt oss med ULIKE evner og talenter og DRØMMER! Som det er meningen at vi skal fungere i, og utvikle oss i.

Alle ble vi skapt som originaler, men vi dør som kopier, sier et ordtak!

Når Gud jobber med et menneske, jobber Han med originalen. Og når originalen kommer til syne dør kopien. Gud arbeider. På våre vegne!

”Men Jesus svarte dem: Min Far arbeider fortsatt, også Jeg arbeider.” - Joh 5, 17

Og når Herren arbeider vil den Gud skapte oss til å være komme mer og mer til syne. Han forvandler Sine barn til slik Han skapte dem, som originaler med talenter, evner og drømmer.

Hvis alle hadde fulgt Herren, vært frelst, ville livet her på jorden vært harmonisk. Alle fulgte sine egne drømmer og gjorde det de hadde fått talenter og evner til, og det ville vært fullstendig rettferdighet på jord. Men det er dette som er Himmelen! Det evige liv skal være slik.

"For Guds dårskap er visere enn menneskene, og Guds svakhet er sterkere enn menneskene” – 1.Kor 1, 25

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Løvetannen Der står den – vissen, men staselig nedsunket av himmelens dråper men som en fager krans av grå hår av erfaring av levd li...