tirsdag 30. juni 2009

Memotiv-utfordringen uke 26 og 27

Illustrasjon til memo-utfordringen uke 26 og 27
Johannes 3,16-17



For så høyt har Gud elsket verden, at Han gav Sin Sønn, den Enbårne, for at hver den som tror på Ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.
Gud sendte ikke Sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved Ham.

*******

Engelen står her for Gud, og disse to barna illustrerer verden, som Jesus døde for. Gud elsker oss høyt, Han holder oss på samme måte, beskytter oss og omfavner oss med en evig kjærlighet.

Moren og barnet ute i skogen illustrerer også kjærlighet.


(Se også http://saligevisshet.blogspot.com/ for enda en illustrasjon)

2 kommentarer:

  1. Veldig bra, Trine! Flott bidrag! :o)

    Jeg vet jo også at du har grunnet mye på dette temaet om Guds kjærlighet i det siste og jeg tror jo at sannheten om disse ting også skal åpenbare seg i hjertet ditt etter hvert.

    Det som er godt å tenke på spesielt ut fra Joh. 3:16-17 (synes jeg) er at Han kom for å frelse hele verden, og at det var mens vi ennå var syndere og ikke-troende! Og når Han kunne elske oss så høyt (og gjøre det offeret for oss) mens vi ennå var i den tilstanden; så langt borte fra Ham, hvor høyt må Han ikke da elske oss når vi nå har tatt i mot gaven, og har kommet så nært til Ham?!

    Jeg liker bildene dine, og gleder meg allerede til å se hva neste bidrag blir! :o)

    Og så skal det bli moro å se hva de andre kommer med! :o)

    Klem,
    elis. :o)

    SvarSlett
  2. Så sant, så sant, bare hjertet mitt snart forstår;) ha,ha!

    Joda, det begynner å synke ned fra hjernen og inn i blodet.. :)

    SvarSlett

Løvetannen Der står den – vissen, men staselig nedsunket av himmelens dråper men som en fager krans av grå hår av erfaring av levd li...